„Š, Č, Ć, Ž“ i ostale muke srpskih vozača: Prošli su agoniju zbog kvačica, a one su ostale na LEVOJ STRANI TABLICA

FOTO: DRMADRA / SHUTTERSTOCK

Nakon gomile papira, zahteva i uslova koje su morali da ispune i po novim i po starim pravilnicima prilikom registracije vozila došla su na red i najobičnija pitanja najobičnijeg čoveka na koja i dalje nema zvaničnog odgovora nadležnih: Zašto se ukidaju kvačice samo na desnoj strani tablica, a na levoj ostaju u skraćenicama imena gradova poput ČA za Čačak ili ŠA za Šabac?! I zašto uopšte tablice imaju rok trajanja ko da su jogurt?!

Ovo pitanje, koje su postavili svi vlasnici „tablica sa kvačicama“, koji su prošli svojevrsnu golgotu da ih promene, a osnova njihove zebnje krije se u pitanju da li to znači da će sada ponovo morati da menjaju tablice. Naime, ako je tačno da je jedan od razloga to što za EU nisu prihvatljiva slova „š“, „č“, „ć“, „ž“… na desnoj strani tablice, kako je moguće da im budu prihvatljiva na levoj?!

Takođe, problem sa kojim su se i ranije susretali vlasnici ovih „omraženih“ tablica nije rešen. Oni, naime, nisu mogli u inostranstvu da plate parking putem sms-a, jer ta slova sistemi drugih država ne prihvataju. Ukoliko su, na pimer, iz Šapca, Čačka ili Kruševca, to i dalje ne mogu da urade.

U MUP-u zvanično nisu mogli da odgovore na ova pitanja. Ipak, nezvanično, objasnili su zbog čega su zapravo menjane tablice sa „slovima sa kvačicama“.

Tehnicki_pregled_vozila_vesti_blic_safe

Kvačice nepotrebne, ali samo na desnoj

Prema jednoj od verzija, u MUP-u su odlučili da uklone kvačice na desnoj strani registarskih oznaka jer su nepotrebne.

– Pokazalo se da ima sasvim dovoljno kombinacija sa brojevima i slovnim oznakama bez kvačica. U svim gradovima osim u Beogradu moguće je pokriti sva vozila sa tri broja i dva slova bez kvačica. Dok u Beogradu ima dovoljan broj kombinacija sa četiri broja i dva slova bez kvačica. Dakle kvačice su na desnoj strani potpuno nepotrebne – kaže jedan izvor iz saobraćajne policije.

S druge to jest leve strane kvačice su, pak, neophodne.

– Na levoj strani u skraćenicama imena gradova slovne oznake sa kvačicama su potrebne jer kako bi se razlikovalo vozilo koje je registovano u Šapcu od onog koje je prijavljeno, na primer, u Senti. Za Šabac je skraćenica ŠA, a za Sentu SA. Ako bi se ukinule kvačice onda bi i za jedan i za drugi grad bila ista oznaka i došlo bi do zabune – kažu u saobraćajnoj policiji.

Naravno, postoje i druge teorije. Tako je, prema drugom izvoru iz saobraćajne policije, ključni razlog međunarodni saobraćaj odnosno problemi koje su vozači, pre svih, teretnih vozila imali kada pređu granicu Srbije.

– Do poteškoća je dolazilo prilikom kalibrisanja tahografa. U inostranstvu postoje čitači tahografa koji ne prepoznaju naše kvačice na slovnim oznakama. Tako kada očitaju tablice kamiona sa poslednjim oznakama ČČ očitaju ih kao CC i ako se ispostavi da su očitali još jedno teretno vozilo sa istim oznakama nastaje veliki problem. Niko ne veruje tom vozaču u inostranstvu da nije skinuo tahograf sa drugog vozila i da ne vara. Sličan problem u inostranstvu mogu imati vozači putničkih vozila, recimo, na naplatnoj rampi kada plaćaju putarinu ili parking – kaže drugi izvor iz saobraćajne policije i dodaje da ukidanjem kvačica samo na desnoj strani smanjiće se u velikoj meri verovatnoća da se poklope tablice dva vozila iako će kvačice ostati na levoj strani registarskih oznaka.

FOTO: KRSMANOVIĆ / SHUTTERSTOCK

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *