Ova pravila ishrane morate da poštujete ako bolujete od usporenog rada štitne žlezde!

Ova pravila ishrane morate da poštujete ako bolujete od usporenog rada štitne žlezde!

Hipotireoza ili usporeni rad štitnjače je rezultat nemogućnosti štitne žlezde da proizvede dovoljno tiroksina, što dovodi do usporavanja metabolizma.

Ovaj hormonski poremećaj zahteva poseban tip ishrane, a preporučuju se namirnice s niskim do srednjim glikemijskim indeksom kao što su ovsene pahuljice s jogurtom i cimetom.

Nutricionista Nenad Bratković otkriva šta treba jesti, a šta izbegavati ako bolujete od hipotireoze.

Napadi prejedenja

Hipotireoza odnosno usporena aktivnost štitnjače jest uistinu značajan i ozbiljan zdravstveni čimbenik koji nerijetko rezultira debljanjem, što dovodi do otežalog mršavljenja i regulacije normalne tjelesne mase.

Postoje tri glavna faktora koji dovode do začaranog kruga pri nastojanju da se izgubi višak kilogrami:

opstipacija (probavni zatvor) popraćen čestim osećajem nadutosti
napadi prejedeja povezani s osećajem umora i klonulosti, nedostatka energije, što je posledica hormonski uslovljenog snižavanja bazalnog metabolizma
napadi prejedanja s namirnicama bogatima jednostavnim ugljeno hidratima (kao brzim i visokokaloričnim izvorima energije). Nakon unosa takvih namirnica dolazi do takozvane postprandijalne depresije koja doprinosi ukupnoj metaboličkoj depresiji, a koja je u biti posredovana hipotireozom.

Birajte koje ćete ugljeno hidrate jesti i povećajte unos semenki

Smanjite ugljeno hidrate koji dolaze iz hleba, testenine, pirinča, keksa, zaslađenih sokova.

Sa druge strane, konzumirajte ugljeno hidrate iz neskrobastog povrća, voća, i žitarica kao što su ovas, heljda, kvinoja, eventualno ječam i raž.

Preveliki unos ugljeno hidrata opterećuje inzulinsku aktivnost koja je i u hipotireozi smanjena.

Nedostatak fizičke aktivnosti dodatno usporava metabolizam koji je zbog vašeg zdravstvenog stanja usporen. Masti su izuzetno bitne i kod hipotireoze. Stoga, smanjite suncokretovo i sojino ulje, a povećajte unos maslinovog ulja (ne pržiti na njemu), te konzumirajte plavu ribu.

Dobar je izbor laneno ulje, lanene semenke i omega-3 masne kiseline iz badema, oraha. Ali, njihov smanjeni sadržaj omega-3 masnih kiselina je potrebno kompenzovati s većom dozom unošenih količina.

Što jesti s hipotireozom?

Bitno je da redovno doručkujete kako bi se omogućila stabilnost koncentracije glukoze u krvi.

Doručkujte namirnice s niskim do srednjim glikemijskim indeksom, poput ovsenih pahuljica s niskomasnim probiotičkim jogurtom i cimetom.
Jedite manje obroke– pola šake badema (posle podne) ili 3 kockice tamne čokolade (do podne). Na taj način ćete regulisati hormone povezane sa signalom sitosti.

Malo proteina uz svaki obrok zavaraće glad. Stoga, unesite dovoljno proteina hranom – npr. 1,2 -1,5 g/kg TM, ali iz ribe te iz biljnih izvora (žitarice, orašasti plodovi) te belanca jaja. Tako ćete očuvati mišićnu masu, a u kombinaciji s vežbanjem “ubrzavaćete metabolizam“ i imati 5 do 6 manjih obroka dnevno.

 

Izvor: stil.kurir.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

x Close

Like Us On Facebook

Close